המטרונית

מרים וישראל בן-עזרא • כניסות

 

בשל חומרת המצב חשוב להבהיר:

אנחנו בפרשת-דרכים קריטית ובאופן תמוה – בעקיפין – יש מי שתומך בגורמים שמזיקים לנו ולסביבתנו.

עובדה היא שהחקלאים בצד הדרומי, מודאגים מהתעלה הגדולה הנחפרת לאורך שטחיהם.

יואיל נא זה שחושב שאלה "דברים הזויים", לדבר עם החקלאים שמעבר לכביש – דרומית לו.

באשר לחלופה שהעלו, בכביש עוקף עכו, אחזור ואומר שעומדים להכפיל את עכו. מעבר לכביש העוקף בונים כ-16,000 יח' דיור! כביש זה ייחצה את עכו.

במקור, דובר על העברת הרכבת שכל התחבורה הבין-עירונית תהייה בכביש 4 (עוקף עכו) – כמו "נתיבי איילון" בת"א.

אך אצלינו, עושים שגיאות כבשגרה. בנו את "גשר הגמדים" בעכו וכל התנועה עוברת צפונה דרך גשר ליד דושניצקי שיהיה מפוקק כל היום וישפיע עד אלינו.

כמובן צריך גם לזכור שהרכבת גם חוצה את בוסתן הגליל. זה פגע קשות באיכות החיים ובאווירה הכפרית, דבר שהיה נמנע אם כאמור כל התחבורה הציבורית-ההמונית והבין-עירונית הייתה עוברת לכביש 4.

אין מקום, תרתי-משמע לשום הסעות המוניות בשערי בוסתן (וממילא, מכאן ועד רגבה, אין צורך במטרונית).

את כל ההסעות ברחביי העיר, אפשר לעשות במיניבוסים, תוך מניעת פקקים ואי-פגיעה באיכות החיים.

הכותב אינו מומחה בנושאים הבעייתיים שעומדים על הפרק. מאידך, עובדה היא שאני מומחה בנושא בנייה ופיתוח ועם ניסיון מוכח בניהול אורבני.

זאת ועוד. אני מכיר את כל הגורמים המעורבים, בעקבות עבודתי איתם לאורך שנים – ואני גם מכיר את המניעים... לא מקרה שלא יידעו את התושבים מראש – בשקיפות...

אני קורא לכולנו, לאבק בשינויים שיפריעו על חיינו ויפגעו קשות באיכותם – עם כל ההשלכות שיש לכך על נכסינו.

בעקבות הערר הרשמי שהגשתי, אסרו את כריתת העצים לטובת המטרונית ובינתיים נושא זה מוקפא. כמובן, יש אינטרסים כבדים ביותר לביטול האיסור ולמימוש הקמת המטרונית.

חשוב שועד האגודה והועד המקומי, יחד עם מטה-אשר – ייאבקו למען כולנו!....

ישראל בן-עזרא